Oficjalna strona miesięcznika "Czwarty Wymiar"

Zakodowane w kręgach cz.3

   O złożonej symbolice kręgów zbożowych, przeróżnych interpretacjach znaczenia skomplikowanych formacji i zdumiewających wynikach badań - pisaliśmy w poprzednich numerach. Dziś przyjrzyjmy się fascynującym

  

O złożonej symbolice kręgów zbożowych, przeróżnych interpretacjach znaczenia skomplikowanych formacji i zdumiewających wynikach badań - pisaliśmy w poprzednich numerach. Dziś przyjrzyjmy się fascynującym piktogramom, obrazującym podstawowe aksjomaty geometrii euklidesowej, wydarzenia przebiegające w skali makroświata, fraktale powiązane z teorią chaosu, oraz tym kręgom, które „przemawiają” również w innych językach. Zachęcamy do lektury!

Skoro kręgi w zbożu pojawiają się na polach całego świata już od ponad trzech dekad, a od kilkunastu lat są to złożone piktogramy, przedstawiające trójkąty, kwadraty, romby i półksiężyce, to logiczne wydaje się, iż przy próbach interpretacji tego zjawiska musiały pojawić się wzory matematyczne. Nikt jednak nie przewidywał, że formacje zbożowe zaczną obrazować podstawowe aksjomaty geometrii euklidesowej i wykazywać rzadko spotykane proporcje.

Nie przypuszczano także, że na polach żyta pojawią się odwzorowania powiązanych z teorią chaosu i wygenerowanych komputerowo fraktali, których nie byłaby w stanie wykonać żadna grupa, nawet bardzo liczna i pracująca w jednym miejscu przez wiele tygodni. Termin „fraktal” określa figurę nieregularną, która wygląda podobnie we wszystkich skalach obserwacji. Powiększając jakikolwiek jej fragment, nieodmiennie znajdujemy motywy występujące już na innym poziomie powiększenia, bowiem fraktal można w teorii powiększać w nieskończoność, a efektem będzie zawsze ta sama grupa wzorów. Do stworzenia takiej figury w zbożu potrzebny byłby więc komputer bardzo wysokiej klasy!

Do niezwykłych wniosków doszedł Gerald S. Hawkins, zmarły niedawno emerytowany astronom, który badał pola pszenicy w okolicach Stonehenge. Spośród osiemnastu odkrytych tam kręgów aż jedenaście obrazowało zasady i proporcje geometrii euklidesowej. Interesujący jest przykład formacji z Cheesefoot Head (z 4 lipca 1988 roku), w której trzy kręgi tworzyły trójkąt w taki sposób, że można było wytyczyć do nich tylko jedną styczną. Hawkinsowi udało się odkryć, że gdyby narysował trójkąt, którego krawędziami byłyby odcinki łączące środki kręgów, i opisał na nim dodatkowy okrąg, to stosunek wielkości tego okręgu do każdego z trzech pierwotnych zbożowych kręgów wynosiłby 4:3. Tę samą proporcję udało mu się otrzymać, porównując stosunek wielkości okręgu opisanego na heksagonie do okręgu wpisanego w jego wnętrze.

Zasada 4:3 znana jest w ezoteryce i psychologii od lat. Oznacza stosunek świata pełnego i uduchowionego do świata śmiertelnej egzystencji. Carl Gustav Jung uważał, że w tradycji alchemicznej był to symbol Maryi, matki Boga, i obrazował stosunek pełni wobec niespełnienia.

Podobne odniesienia można zastosować do proporcji 5:6, która wystąpiła kilka lat temu w formacji z Alton Priors, gdzie pentagram przedstawiony został w geometrii sześciopłaszczyznowej. Stosunek ten reprezentuje uniwersalną harmonię, w której 5 jest symbolem przyrody ożywionej, a 6 nieożywionej.

Ciekawe przykłady ukazujące zastosowanie zasad geometrii trójwymiarowej, a nawet czterowymiarowej (sic!), które odkryto w formacjach zbożowych, przytacza Freddie Silva.

W 2000 roku odnalazł on w niewielkiej miejscowości Windmill Hill w Południowej Anglii osiemdziesięciometrowy piktogram, który tworzył kwadrat, składający się z siateczki prostokątnych segmentów, różniących się naprzemianlegle odcieniami, co z góry przypominało piłkę futbolową umieszczoną w siatce. Z powodu złej pogody niewiele osób pojawiło się w okolicy, w konsekwencji czego źdźbła pozostały zgięte, ale nie złamane i rośliny rosły dalej. Pobrane próbki potwierdziły autentyczność formacji, czego dowodem były napęczniałe kolanka, poddane działaniu wysokiej temperatury. Po

Artykuły z tej kategorii

seminarium 2019
Oficjalna strona miesięcznika "Czwarty Wymiar", ukazującego się od 1996 roku.
Wydawca Centrum "REA" Rena Marciniak-Kosmowska - "Czwarty Wymiar" - All Rights Reserved. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie i powielanie treści lub/i grafiki zawartej w tym serwisie bez zgody autora serwisu jest zabronione i chronione prawem.